Γιώργος Περού (Κεφαλλωνίτης)
- Λεπτομέρειες
- Γράφει ο/η Εύη Κουκά Εύη Κουκά
- Κατηγορία: Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις
- Δημοσιεύθηκε : 29 Μαΐου 2014 29 Μαΐου 2014
Το δύσκολο δεν είναι να κάνει κάποιος έναν δίσκο, το δύσκολο είναι να τον επικοινωνήσει στα μέσα και να τον υποστηρίξει με ζωντανές εμφανίσεις.
λέει στην Εύη Κουκά ο Γιώργος Περού
Ο Γιώργος Περού (Γιώργος Κεφαλλωνίτης) εμφανίστηκε πρώτη φορά παρέα με τον Ζακ Στεφάνου στο πλαίσιο ενός ακουστικού σχήματος. Το καλοκαίρι του 2012 εμφανίστηκε σε περιορισμένο αριθμό συναυλιών με τον Στάθη Δρογώση. Στις αρχές του 2013 ξεκίνησε η συνεργασία του με το Μανώλη Φάμελλο, με πάνω από 30 εμφανίσεις σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, ο ίδιος συμμετείχε ως μουσικός και ενορχηστρωτής στους τελευταίους δίσκους του Μανώλη Φάμελλου και του Λόλεκ. Ενώ έκανε την παραγωγή και την ενορχήστρωση της μουσικής για την θεατρική παράσταση The Man From Earth σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη που ανέβηκε στο θέατρο Αλκμήνη τον Οκτώβριο του 2013. Έχει σπουδάσει ηχοληψία, μουσική τεχνολογία και από το 2010 έχει δημιουργήσει μια ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία και το δικό του Home Studio. Η πρώτη του δισκογραφική δουλειά με τίτλο «Δύο κόσμοι» κυκλοφορεί από την ανεξάρτητη εταιρεία του (ΙnRealTime Records) και διατίθεται από την Antelma Music του Στάθη Δρογώση καθώς και στην ιστοσελίδα Bandcamp.
Πριν λίγο καιρό κυκλοφόρησες τον πρώτο σου δίσκο. Τι υπάρχει πριν από αυτόν όσον αφορά τη σχέση σου με τη μουσική;
Γ.Π. : Το μόνο "επίσημo" που θα μπορούσα να πω είναι κάποιες ζωντανές εμφανίσεις και κάποια τραγούδια που κυκλοφόρησαν ψηφιακά σαν προάγγελοι αυτού του δίσκου.. Γενικότερα όμως έγραφα, πειραματιζόμουν, δοκίμαζα ήχους, συνεργάτες και τρόπους για να καταφέρω να εκφράσω με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια αυτό που νιώθω και θέλω να πω. Η μουσική είναι μια μαθητεία που δεν τελειώνει και που δεν ξέρω αν φτάνει μια ζωή για να δούμε το βάθος της. Πέρασα μεγάλες περιόδους μόνο ακούγοντας μουσική είτε ζωντανά είτε ψάχνοντας τη δισκογραφία και άλλες που μόνο έγραφα και σημείωνα ιδέες. Το δυστύχημα είναι πως η δική μου γενιά μεγάλωσε σε μια εποχή που θριαμβεύει ο ατομισμός κι έτσι δεν γευτήκαμε οι περισσότεροι τη χαρά των συγκροτημάτων που είναι ιδανικό ξεκίνημα για κάθε νέο δημιουργό.
Περιέγραψε μας τους «Δύο κόσμους». Τι θα ακούσει ο ακροατής σε αυτούς;
Γ.Π. : Θ' ακούσει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνομαι το τραγούδι αλλά και τα πράγματα γενικότερα. Δεν θ' ακούσει σίγουρα κάτι που προσπαθεί να εντυπωσιάσει ή να αναδείξει κάτι πέρα από τα τραγούδια που περιλαμβάνει. Θα πάρει όμως μία καθαρή γεύση για το ποια κατεύθυνση ακολουθώ και πως θα συνεχίσω την πορεία μου στο μέλλον. Ανεξάρτητα από τα διάφορα στυλ και είδη μουσικής που μπορεί να προτιμώ κατά καιρούς, εκείνα που μου άρεσαν χωρίς να γνωρίζω ή να μπορώ να πω τον λόγο που συνέβαινε αυτό, αυτά ακριβώς είναι που με διαπέρασαν πραγματικά και τα ένιωσα δικά μου τελικά. Ελπίζω, το ίδιο να συμβεί αντίστοιχα και με όσους αφιερώσουν χρόνο ν' ακούσουν τα τραγούδια μου. Αυτή η "μαγεία" θα είναι για μένα η μεγαλύτερη ικανοποίηση και ανταμοιβή.
Πες μας δυο λόγια για την συνεργασία σου με το Ζακ Στεφάνου.
Γ.Π. : Ο Ζακ είναι ένας πολύ καλός φίλος και ένας πολύ θετικός και δραστήριος άνθρωπος. Είναι μεγάλη χαρά να συνεργάζεται κάποιος μαζί του γιατί η αντίληψη, το ταλέντο και η εμπειρία του λειτουργούν αποτελεσματικά και καταλυτικά. Έχουμε στηρίξει ο ένας τον άλλο με πολλούς τρόπους και σε καλλιτεχνικό αλλά και σε φιλικό επίπεδο όλο αυτό το διάστημα και έχουμε μοιραστεί πολύ δυνατές στιγμές. Δυστυχώς τον τελευταίο καιρό βρίσκεται στην γενέτειρά του την Θεσσαλονίκη και δεν συναντιόμαστε συχνά. Παρ' όλα αυτά τον αισθάνομαι σαν οικογένεια μου με την ευρύτερη έννοια. Την εποχή που πρωτογνωριστήκαμε είχα γράψει αυτό το τραγούδι και του πρότεινα να το δοκιμάσουμε. Κάναμε ένα demo σπίτι του και μας άρεσε, μετά το παίξαμε και σε κάποιες ζωντανές εμφανίσεις και τελικά το κυκλοφορήσαμε σαν single και τώρα συμπεριλαμβάνεται στον δίσκο μου.
Ποια είναι τα μουσικά σου ακούσματα;
Γ.Π. : Κυρίως ακούω παλιά τραγούδια, ρεμπέτικα, σμυρνέικα, παραδοσιακά,τζαζ. Μου αρέσουν πολλοί Έλληνες και ξένοι τραγουδοποιοί και συνθέτες που θεωρούνται πια αυτό που λέμε κλασικοί. Λατρεύω την ποπ του '60 και το αστικό λαϊκό τραγούδι της ίδιας εποχής. Με ενδιαφέρουν πολύ τα έργα που γίνονται διαχρονικά και ασκούν επιρροή στον κόσμο μέχρι σήμερα. Νιώθω πολύ κοντά σε όσα με συγκινούσαν από μικρό παιδί και αυτά κυρίως αποτελούν το ρεπερτόριο μου.
Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης, τον οποίο θαυμάζεις και σου περνάει δειλά (ή όχι) η σκέψη ότι θα ήθελες να είχες μια παρόμοια πορεία με αυτόν;
Γ.Π. : Σέβομαι, εκτιμώ και θαυμάζω τις πορείες αρκετών καλλιτεχνών και αυτό με βοηθάει να επικεντρώνομαι στην δική μου. Άλλωστε πιστεύω ότι καθένας χρειάζεται να βάζει τον πήχη ψηλά και να μαθαίνει από τους προηγούμενους. Η τέχνη μοιάζει με την σκυταλοδρομία λιγάκι. Αναφέρω ενδεικτικα δύο πολύ συνεπείς και αποκαλυπτικούς δημιουργούς που σίγουρα έχουν λειτουργήσει έτσι σε μένα: Τον Μάνο Χατζιδακι και τον Leonard Cohen. Θα μπορούσα να σας παραθέσω μιαν αρκετά μεγάλη λίστα αλλά νομίζω πως θα κουράσει αυτό όσους διαβάσουν την συνέντευξη αυτή. Τους προτείνω όμως ανεπιφύλακτα να έρθουν σε κάποια από τις ζωντανές μου εμφανίσεις όπου εκεί θ'ακούσουν ένα αξιόπιστο δείγμα των καλλιτεχνών που με έχουν "σημαδέψει".
Έχεις και δική σου δισκογραφική εταιρία. Τι σε οδήγησε σε αυτή την κίνηση;
Γ.Π. : Η ανάγκη οδηγεί σε τέτοιες κινήσεις. Αυτήν τη στιγμή είναι ο μόνος τρόπος για να εκδώσει κάποιος τη δουλειά του και να έχει τον έλεγχο σε όλα τα στάδια της παραγωγής και της διάθεσης των προϊόντων της. Δυστυχώς οι εταιρείες έχουν συρρικνωθεί, αφού κατάφεραν να απαξιώσουν με αλλεπάλληλους, κακούς χειρισμούς και αστοχίες το υλικό τους και δείχνουν μία αδυναμία να διαχειριστούν αυτό που πραγματικά συμβαίνει. Δεν δίνουν ευκαιρίες σε νέους δημιουργούς κι όταν δίνουν το κάνουν με την λογική της αρπαχτής. Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι οι δημιουργοί πρέπει να κινούνται ανεξάρτητα έτσι κι αλλιώς προστατεύοντας τον εαυτό τους από πρακτικές που δεν τους αντιπροσωπεύουν και να συμπράττουν με τις εταιρείες και τα δίκτυα διανομής κάνοντας συμπαραγωγές με μεράκι, σεβασμό, συνέπεια και στόχο ένα καλό καλλιτεχνικό και αξιοπρεπές αποτέλεσμα.
Πόσο δύσκολο είναι για ένα νέο καλλιτέχνη να πραγματοποιήσει μια δισκογραφική δουλειά;
Γ.Π. : Αν έχει την έμπρακτη και διαρκή στήριξη των δικών του ανθρώπων και οι συνεργάτες του πιστεύουν στο υλικό αλλά και τον ίδιο σαν προσωπικότητα, η δουλειά του μπορεί να πραγματοποιηθεί σχετικά εύκολα. Το μοναδικό εμπόδιο θα είναι ίσως κάποια δική του ανεπάρκεια ή αδυναμία διαχείρισης του έργου του. Το δύσκολο δεν είναι να κάνει κάποιος έναν δίσκο, το δύσκολο είναι να τον επικοινωνήσει στα μέσα και να τον υποστηρίξει με ζωντανές εμφανίσεις. Εκεί θα συναντήσει τα εμπόδια και τις διάφορες "αγκυλώσεις" του "χώρου". Αν όμως είναι συνεπής και συγκροτημένος πιστεύω πως όλα αυτά, αργά ή γρήγορα ξεπερνιούνται.
Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;
Γ.Π. : Ετοιμάζω ένα δεύτερο album και κάποιες διασκευές αγαπημένων μου τραγουδιών που αυτήν τη στιγμή βρίσκονται στα προσχέδια. Υπάρχει παράλληλα κι ένα project με ποιήματα Ελλήνων και ξένων ποιητών που έχω μελοποιήσει και το δουλεύω αρκετό καιρό καθώς και τη μουσική για μια θεατρική παράσταση που θ' ανέβει τον Οκτώβρη. Ελπίζω να κάνω και κάποιες ζωντανές εμφανίσεις σε Αθήνα και επαρχία παρουσιάζοντας τα τραγούδια μου σε μια πιο άμεση επαφή με το κοινό.
Σου εύχομαι να είναι καλοτάξιδος ο δίσκος και καλή συνέχεια στη μουσική σου διαδρομή!
Γ.Π. : Κι εγώ με τη σειρά μου σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δίνετε να μιλήσω για την δουλειά μου. Καλή δύναμη...

